Master of Tourism Destination Management

Código11/M/014
Edición1
Rama de conocimientoCC. SOCIALES Y JURÍDICAS
FechasDesde el 19/01/2012 hasta el 22/11/2013
LugarFUNDACIÓN-INSTITUTO EUROÁRABE DE EDUCACIÓN Y FORMACIÓN
Plazas28
Horario Módulos presenciales: 9.00 a 13.30 y 15.30 a 20.00
Horas totales600

Matrícula

Solicitud de matrícula Fuera de convocatoria
Fecha de matrículaDesde el 12/12/2011 hasta el 13/01/2012
RequisitosGraduados Universitarios, Licenciados o Ingenieros superiores procedentes de campos de la Traducción e In terpretación, Geografía, Historia, Administración de Empresas, Sociologia, Ciencias Políticas, C.C.del Deporte, Nutrición, Ing. Informática, C.C. del Trabajo, Economía, Medio Ambiente, Bellas Artes, Derecho,etc. Diplomados universitarios en Turismo. Candidatos con alta experiencia profesional sin titulacion. Todos con alto nivel de idioma inglés.

Presentación y objetivos

The tourism sector has become the world's 4th largest export (1st among many developing economies) and accounts for 6-7% of jobs worldwide. As the industry looks towards the future-- expecting an increase of 720 million international tourists in the next ten years-- it is poised to face important global challenges such as eradication of poverty, environmental sustainability, gender equality and responsible destination development. Reaching a continually more important social and economic role, businesses and government organizations in the industry are looking for highly trained indviduals who nuture vision and innovation while fostering global partnerships and synergy among stakeholders.

Contenido académico

  • Destination planning and management.
  • Destination marketing.
  • E-Business for the tourism industry.
  • Market intelligence.
  • Tourism policy analysis.
  • Tourism economics and impact analysis.
  • Cultural tourism.
  • Event organization and management.
  • Service quality management.
  • Eco-tourism planning and management.
  • Transport issues in tourism.
  • E-Marketing.
  • Dynamic leadership.
  • Human resources development.
  • Entrepreneurship and opportunity recognition.
  • Strategic management.

Profesorado

Precios públicos

Nº de pago Cantidad
Primer pago 1628.17 €
Segundo pago 1356.81 €
Tercer pago 1085.45 €
Cuarto pago 814.09 €
Quinto pago 542.72 €
Total 5427.24 €

Dirección y coordinación

Organización

Proponen Departamento de Organización de Empresas
Colaboran Fundación Instituto Euroárabe (Ministerio de Asuntos Exteriores de España) y organización Mundial de Turismo (ONU-OMT)

Más información

Departamento de Organización de Empresas
Dirección Facultad de Ciencias Economicas y Empresariales
Teléfono 958 244268
Fax 958 246222
Email victorj@ugr.es, fmatias@ugr.es, nhurtado@ugr.es
Web http://masterturismo.ugr.es